Pisanie i copywriting mają ze sobą wiele wspólnego nie tylko w nazwie. Co łączy obydwa te działania, a co je różni?
Pisarstwo miało swoje początki już w czasach Starożytnych. Słowa lub raczej znaki, wykuwano w kamieniu lub utrwalano na skórze zwierząt. Pisarz, a później skryba, był zawsze szanowaną osobą. Utrwalał w piśmie historię ludzi i świata. W Średniowieczu umiejętność pisania była wyróżnieniem i posiadali ją głównie kościelni kronikarze. Wynalezienie druku zrewolucjonizowało pisarstwo. Ludzie zaczęli tworzyć prozę, poezję, pojawiło się dziennikarstwo. Wszystkie myśli, zasady, ustawy, przepisy, ale też uczucia, znalazły się na papierze. Copywriting to czas nowoczesności. Usługa świadczona głównie w internecie, polegająca na tworzeniu contentu na strony internetowe. Są to treści, które pisane są zgodnie z zasadami SEO. Ich zadaniem jest przyciągnięcie uwagi użytkowników sieci i zachęcenie ich do działania, czyli skorzystania z usług danej firmy lub jej produktów. Teksty tworzone przez copywritera, muszą być zauważane przez wyszukiwarki internetowe, dlatego powinny być pisane zgodnie z aktualnymi wymaganiami SEO. Copywriter musi używać określonych fraz kluczowych w treści swoich tekstów, dzięki czemu dana strona może mieć wysoką pozycję w wyszukiwaniach. Praca copywritera wspiera e-commerce i dlatego wykonywana jest z użyciem urządzeń takich, jak laptop czy komputer stacjonarny. Efekty działań copywritera znajdują się na stronach internetowych. Prawa autorskie do tekstów copywriterskich są zbywane na rzecz właścicieli tych stron. To również różni pracę pisarza, który sygnuje swoje dzieła, od pracy copywritera, który pozostaje anonimowy.
Copywriter – twórca treści internetowych i nie tylko
Działania copywritera nie tylko obejmują pracę na rzecz e-commerce. Osoby te podejmują się również np. tworzenia treści dla osób prowadzących prywatne strony, promujących ich pasję czy hobby. Tego rodzaju teksty pisane są w identycznym stylu i zgodnie z zasadami tradycyjnego pisarstwa. Copywriter może również wykonywać zadania dziennikarskie, tworząc różnego rodzaju newsy. Pisząc np. o szeroko pojętej sztuce bardzo zbliża się w swojej pracy do zawodu typowego pisarza. Warto pamiętać, że wymagania zleceniodawców w stosunku do copywritera są znacznie wyższe niż do pisarza. Znajomość zasad content marketingu czy SEO, a także szeroka wiedza na temat działania różnych internetowych narzędzi, służących do analizowania popularności określonych słów kluczowych czy też umiejętność wyszukiwania określonych treści w internecie lub czasami konieczna znajomość obsługi samych stron internetowych od strony kokpitu, to tylko niewielka część wyzwań, przed jakimi w swojej codziennej pracy stają copywriterzy. Oczywiście podobnie, jak w zawodzie pisarskim, fundamentalna jest konieczność przestrzegania obowiązujących zasad ortografii, składni czy interpunkcji. Oba te zawody są wyjątkowo angażujące czasowo i umysłowo. Wymagają inteligencji i skupienia, a także kreatywności. W chwilach odpoczynku możliwe jest jednak zerknięcie do wyników rozgrywek sportowych z pomocą LVBET kod promocyjny Meczyki.